måndag 9 december 2013

Tufft

Då maken insisterade på att jag skulle gå och jobba så gjorde jag det under helgen. Har varit riktigt spännande att vara på den nya vårdsavdelningen :) sen så! Jag fick löneförhöjning som de i början sade att jag inte skulle få. Wooop woop!

Hemma har det varit tufft. Tur att jobbet bjöd på mycket annars hade jag somnat. Har på dagen sovit ca 4h per dag. Har kommit hem och matat lille D sen hållt mig vaken till ca 10 då vi ammat och sussat ihop. Maken har varit riktigt genomförkyld och inte orkat mycket.

Lillen är fortsatt förkyld vilket leder till en del uppvaknande av att han får panik i sömnen. Han får svårt att sova. Men krupp-skov har vi iaf sluppit!
Dock rosslas det och frustas det mycket. Små promenader i friska luften har vi tagit.

Lille D har varit oerhört mammig och pappig. Famnen är det enda som funkat.  Som tur är har inte aptiten ändrats! Hade blivit ledsen över att sr min michelin smal! Gör redan ont att höra liten i ditt rasslande. Eg. Är det nog bättre än vad det låter...små bebisar förstår inte vad hosta och nysa är till för.  Så då ligger det kvar och låter. Nu har jag upptäckt en sak... han älskar BABBLARNA! Även när han är sjuk. Så nu jag jag gjort en youtubelista som är igång på tv åt hnm
Det ger armarna fria en stund. Han är helt fäst! Men den stunden vilar jag lite. Är så trött så.

Hade önskat att jag hunnit städa och pyssla. 1 dec brukar allt vara uppe. Jag har hunnit med en stjärna och en gardinlängd! Advent? Finns det? Jo men vi tände en odekorerad stake i ngn minut vid första advent.

Var och köpte bilbarnstol. Enl. Avtal skulle vi senast byta ut stolen i januari för att få lite tillbaka. Men vi kunde inte ha kvar den längre! Han vällde ut från babyskyddet både på över och underdelen samt sidorna! Inte mycket till skydd! De hade en kampanj i butiken jag köpte stolen från början. Så vi fick 500kr för vårt gamla skydd som jag köpt nytt för 998. Så köpte vi en Britax-high way. Han sitter som kungen! Tacka vettja kära pappa som körde mig och familjen dit. Alla var så slut efter... ändå var det en kort tripp på 1, 5h allt som allt. Men det bästa var... lille D brukar somna i bilen. Han såg inget i bilen. Men med denna så såg han ut! Så han jollrade hela vägen hem :)

Näe slutklagat. Nu ska jag försöka slänga in en disk! Sen sova en liten stund med plutt!

Känns vemodigt att ställa in hälften av det man tänkt denna vecka. Skulle på begravning imorgon... men nope...mammalunchen orkar jag inte heller med på onsdag...
Ska hinna med bvc och förhoppningsvis är han bättre på fredag för lite mys med väninna. Men till lördag ska väl han vara bra? Sista simningen ju! Vi missade en gång men det får vara nu.

Slutklagat var det juh? :) ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar