fredag 21 mars 2014

Samtal

Jag har kännt mig lite nere.  Pratade om det med maken idag. Dels har han varit borta en del pga praktik och delvis pga träning.

En annan anledning är för dessa sprutor. Vi kommer inte att köra 3 insiminationer.  Tar det sig inte så testar vi en gång till. Inge mer. Sen tänkter vi inte göra 3ivfer utan vi testar med en omgång.

Jag orkar inte helt enkelt. Längtan till ett syskon är inte så stort i jämförelse med vad dessa behandlingar har för negativt på psyket.
Jag mår inte bara psykiskt dåligt utan fysiskt.

Har försökt ta detta med lätthet,  men har visst varit lätt irriterad och ledsen. Inte likt mig.

Men ah samtidigt är denna omgång lättare... känner inte press och stress...

Men det är ändå inte bra.

Vi kom fram till att vi båda är oerhört lyckliga med lille D och att längtan till ett syskon var inte så stor som vi trott. Vi kommer inte "ångra" oss om vi bara kör minimala försök till ett till barn. Vi är lyckliga ändå.

Idag på kvällen känner jag en underlig lätt molande mensvärk. Vi får se vad det innebär... bim -5 idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar