tisdag 2 november 2010

Ny blogg - dock ej nya tider

Tänkte starta en ny blogg. Dels för att den andra är så tråkig och dels... ja, det känns som om jag ville börja på nytt. Denna blogg kommer inte att helt vara anonym så sätt som den andra var. Utan jag kommer faktiskt att visa mitt ansikte och på det sätt att ja, stå för vad jag tycker och tänker.

Jag kommer fortfarande att skriva lite si och sådär i den. Det går väl upp och ned. Just nu består mycket av min tid av träning och liknande. Samt kampen om att bli med barn. Något som kommer att speglas av på denna blogg tror jag då jag frustrerat lever i en värld där många av de runt om kring mig blir gravida och frustrationen bara ökar över att det självfaller inte ska vara lätt för mig och min man. Bitterheten måste tyvärr avspeglas någonstans utan att jag avspeglar den på jobb och inför dessa som nu är gravida. Utan försöker vara glad för deras skull trotts att det är svårt.
Ja bloggen är mest för att låta mig rensa mina tankar och frustrationer.

Var somsagt på gymmet idag. Usch vad jobbigt! Var där med Tessan, fy vad vi kämpade idag. 15 min på vardera maskin: cross, löpband, cykel och stepp! Tror inte jag har svettats så hårt som vid steppen. Gud!!! Men vi lyckades 1h kondition! GRYMMA vi är!!!! Sen vart det lite överarmar... känslan av att bara träna underkropp är skum...

Igår var jag förvisso på gymmet också... tog i extra...jävla Danne!! Tessan hade lovat honom att kämpa lite hårdare och inte kunde väl jag vara sämre? Näe... usch ångrar det djupt idag... han en underbar värk!

Var på Tullinge halkbana igår också  :) Det var faktiskt mycket roligare än vad jag trodde!! Jag fixade det och ja! NU NU känns det som om det inte är mycket kvar. Fick träffa jämlikar i bilen. Var så underbart!! Sedan körde jag och pappa på huddingevägen mot länna i mörker... läskigt värre men kändes ändå bra. Kände mig lugn...
Usch uppkörningsdatumet börjar närma sig och jag fick en smärre panik. Ja faktiskt! Pappa ska åka bort i en vecka. Hur ska jag klara mig? Dum som jag var bokade jag in en extra lektion på körskolan, för jag fixar inte att vara utan bilkörning och övning så nära inpå uppkörning! Usch usch!!! Men jag hoppas det kommer att gå bra! Det är för dyrt för att inte göra det!!!

Kollade på film igår... minns ej namnet men det var en sjuk film... tror den skulle vara klassad som läskig. Men den var bara skum!!! Kollade den hemma hos Linus och Tessan :) Var så skön stämning ändå... var så skönt att Danne var sig själv, gladlyntare på något sätt! Länge sedan man träffade en sådan Danne..undrar varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar