tisdag 23 november 2010

Octavia kliniken -början av resan till ett barn

VAr på Octavikliniken hos dr Lena Garoff. Vilket underbart bemötande! Har läst lite på familjeliv om henne och där har det varit olika reaktioner. Men icke. Både jag och min man tyckte att hon var underbart bra!! Rak på sak och förklarade, fick även Vul förklarat av henne medan hon undersökte. Har inget ont att säga om henne! Rekommenderar henne starkt för par som försöker skaffa barn.
Första mötet avklarat. Nu ska vi invänta på mina blodprovsvar och sedan även på makens spermaprov. Han var inte lika förtjust i den saken. Verkligen inte...hehe... han vart lite halvt förstörd över att veta att han inte kunde ha sex på något sätt i 3-5 dagar. Föstår att det är jobbigt då man är väldigt frustrerad hela tiden. Men lite till överdrift vart det. Han vart väldigt arg och nästintill bitchig på kvällen.
Men han vill detta lika mycket som jag så det är bara att hålla sig. Kan tänka mig att det är det första han lär göra då på torsdag och bara känna yes!
Provsvaren kunde ta ca 2v. Efter det skulle Lena ta kontakt med oss och sedan får vi komma på återbesök. Frikortet här kommer vi! Hrm... 320kr per skalle, 640kr för två besök... endast ett besök till och man har frikortet... det går juh fort sånt... hrm...
Ska kolla med jobbet om kortet gäller för denna typ av besök, för att få tillbaka pengarna. Annars är det juh helt klart värt det. Finns ingen snack om saken!
Mig kollade lite olika prover, blodprover som jag själv vet tar max 1 dag att få svar på. Men vi skulle ändå inte komma till henne förrän vi fått svar på makens prov.

En bit på vägen... en bit i en resa... och ja... jag tycker definitivt att vi fick jättebra bemötande. Bra information och allt kändes bra. Hon kändes kunnig och hon verkade gilla sitt jobb... så nej. förstår inte de negativa hon fått från vissa... men vi är alla unika och upplever saker olika. Jag hoppas att allt är bra med makens provsvar och så... så att vi börjar sedan med tabletter.
Och är det så att det är något med hans simmare så är det IVF som gäller. Vet inte, men önskar iaf att det blir på "naturlig" väg med hjälp av läkemedel och inte via provrör...men finns det ingen annan väg så klart jag inte ställer till det. Tar den chansen oavsett!!
För första gången är jag glad över att Handen inte hade tid med mig och skickade iväg mig. Han kändes inte så bra alls och inte alls bemötande. Så det hade bara kännts jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar