måndag 26 september 2011

Startat om min resa

Bestämde med tessan att vi skulle försöka ta och träna oftare. Idag vart det och sen ska det bli troligtvis på fredag. Det känns så bra. Kroppen gillar det verkligen. Det som jag blir mest gladast över är löpbandet. Skulle eg. bara varva ner med löpbandet. Men bredvid mig står en skitsnygg kille och kör intervaller. Klart jag blir peppad! Hrm... börjar med mina intervaller själv. Och ja... nedvarvning var det ;) Haha... men körde på 4 min löpning och 6 min gå. Förut kunde jag inte ens ta och springa 30 sek utan att dö! Så underbart! Har även gått mycket i trappor de senaste dagarna. Jag går istället för att ta bussen. Känner mig så levande!

Igår var jag och syster ute och gick. Och så gör vi misstaget att titta på mot skogen. Ser en svamp. Båda har självfallet påsar med sig... på 30 min har vi plockat hela 8 liter svamp tillsammans! Delade ut svampen idag på jobbet. Eller ínte allt... gjorde en svamp, bacon och ost rissotto.
Ja som ni ser kör jag inte fullt Lchf längre. Men försöker lite mer GI och sen lyxa till det en del på helgerna... inte i massor men att inte känna "skam" över att äta typ som rissotto... det är ändå lite lyxmat :D

Har sedan senaste gynbeskedet kännt att näe... vill inte ha ngt sex... ingenting.... vill bara försvinna lite... men idag känns det bra... hrm... kanske till och med att det känns lite som om man har lust.... hehe... särskilt nu när maken ligger på golvet och tränar... han vet inte själv hur fin han ser ut när han gör det ;D hehe... mumms

Fick lite rätt över en sak... det är att jag kommer få ha lönesamtal... men iom att det är ett sifferlöst avtal så betyder det inte att jag kommer att få ngt... men jag fick iaf rätt i en sak... fick facket med mig på den punkten...

Näe dags att äta min yougurt med phissylisfrön(eller vad det nu heter) och lite torkad frukt.

Såg förresten svaret på ett inlägg som jag gjorde på en annan blogg... Hon fick mig att storle... :) Perfekt avslut på kvällen... på dagen! Särskilt nu när jag haft det tufft på jobbet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar