fredag 2 september 2011

radiatorer!

De ska byta termostaten på elementen. Det medförde att vi igår var tvugna att möblera om ganska regält! Kom hem från jobbet på kvällen och började bära och plocka. Vart klar vid 01:00. Var hemskt jobbigt och sen upp idag till jobbet! Det som skulle göras var att ta bort allt inom en meters avstånd ifrån elementet. Det som var mest jobbigt var inne i Doraks rum, stackarn fick hoppa in i sin bur! En iller ska inte sitta i bur, men som tur är så är det ingen liten bur. Tre dagar kommer detta att ta. De kom inte idag till vår lägenhet, hoppas de kommer imorgon och blir klara då... för annars kommer de under helgen?
Förutom att hemmet ser förjävligt ut och är eg. inte bra möblerat just nu så retar det mig lite att endast ha en dator. Inte för att jag har ngt problem att dela den med maken... men det är skönast när båda datorerna är på och vi slippet turas om. JA!! Jag vet ett riktigt I-landsproblem.

Idag har jag suttit och virkat ett par babyvantar. Ska skriva upp mönstret här då jag är helt klar med dem. Ska ge dem till en vännina :) Hoppas hon blir glad...hon ska nog ha sin bebis snart ca 1,5 mån kvar nu.Tiden går fort. Minns när hon kom och talade om det i vecka 5 :) Vart så glad för hennes skull.

Själv har jag tagit ut mina ampuller till hormonbehandlingen. Nu har jag hela kittet klart... 1364kr går det på denna gång! Värt det men känns mastigt särskilt nu när maken håller på och pluggar och pengarna inte rasslar in som vanligt. Men det är det värt!

Aja ska sova nu. Måste upp 7 imorgon utifall de kommer imorgon och stör. Vill inte ligga näck i sängen då precis.. hrm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar