lördag 17 september 2011

Vul

Usch... det var faktiskt ett av de värsta igen... eller då man är trött på det här är det inte roligt.
Hela dagen fram till 15:00 vart bra... io efter 16 vart det också bra... men just det som hände vid 15tiden gjorde mig så ledsen så det som hänt innan vart helt bortkastat.
Dagen på jobbet var mysigt och roligt. Hade megakul med arbetskamraterna... det flöt på och fredagen avslutades med kaka :) som jag beställt men inte bakat! Den ni!

Det som störde mig mest är att jag som inte gillar att ta sprutor... att jag är så nålrädd och så måste jag göra om det. Eller det störde mig eg. inte... utan att min kropp inte vill reagera som den ska!
Hon fann ev. 3 äggblåsor eller vattenfickor av ngt slag. Jag vart glad över att ja det vart inte hemskt överstimulerat. Men så kom smällen. Du har för tunn slemhinna. Hrm... din slemhinna borde vara mycket tjockare vid detta lag. Om det nu är äggblåsor ska den vara tjock. Då vart jag ledsen. Väldigt ledsen! Varför vill inte min slemhinna bli tjock för? Vi avbruter behandlingen... det blir nya blodprover på måndag...sen ska vi se vad som är galet och vad vi kan göra för att reglera dosen.
Så blodprover på måndag och invänta menstruation... :( Sexförbud självfallet!

Hrm... så ledsen var jag. Trodde ngnstans att det skulle funka. Men icke! Hon ger iaf inte upp min läkare. Vi ska fixa detta ordentligt innan vi avbryter helt för att invänta IVF. 5 mån kvar till IVF annars... så 5 försök till innan dess ändå

Ett visst positivt med det hela är faktiskt att jag inte kommer till ett nytt jobb och säger det första jag gör...hej jag går om 5 månader... men jag vill ha bäbis i magen snart...

Sårade mamma lite... men hon sårade mig också... vi var på g hem och jag förklarar hur det ligger till.. varpå hon säger men ska vi inte se om vi kan åka till danmark och göra insimination. Jag är inte så gammal än... vet att hon menar väl. Men jag börjar att nästan gråta och säger upprört... men du mamma vet du att genom att säga så...så säger du att jag ska ge upp och det får mig att känna att jag inte duger... att jag misslyckas helt.... nej det vill jag inte... vill inte att du ska säga så!...hon vart ledsen... men jag menar... det är så det får mig att känna... har tänkt på det där...kan inte jag bli gravid så vill jag inte att ngn annan ska få föda mitt barn genom  mitt anlag. Då vill jag adoptera! Men då kommer det inte att ske nu... utan då får tiden ha sin gång lite och makens studier och allt får vara avklarade.

Köpte en ny tv igår...  maken är himlans glad. :) Jag är så glad att se honom så mysigt lycklig! Så ja... det vart ändå en mysig och bra dag i helhet ändå trots jävla gynbesöket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar