söndag 6 januari 2013

Förkylning 2

Trött på förkylningar. Trot jag börjar blu bättre av förkylning nr 2. Hann väl bli lite frisk innan 2:an knackade på dörren och våldgästade min vardag.
Drt som är skönt är att jag sluppit feber. Tyder på att det inte är ngn fara iaf för bebbe. Infektioner och förtidiga födslar går ju hand i hand.

Har haft en del sammandragningar. Blev lite rädd först då jag kännt av dem ibland men inte så ofta som igår. Kom fram till att jag måste varit upptagen och inte tänkt på dem innan.
De gör inte ont men behagligt är det inte. Hela magen spänner sig och blir hård. Tydligen livmodern som övar och detta är vanligt från v. 16 och frammåt. Lättare molvärk kan man även få utan att det ska vara ngn fara. Muna går oftast över om jag ändrar ställning eller aktivitet eller vandrar lätt med fingertopparna på magen. Tydligen ska een varm dusch också hjälpa... ska bli skönt att duscha idag!

Har legat på latsidan denna helg. Planerar att fortsätta så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar