måndag 28 januari 2013

Snuttefilt och sockor

Sockor som jag stickat. Mönster finns på garnstudio =)

Sen en liten snuttefilt som mamma ska få ha hos sig =) hon lär bli glad. Virkade ett litet huvud och av resttyg gjorde jag själva minifilten.

Idag somnade jag drastiskt efter maten. Vaknade ca 3h senare. Utmattad? ? Tydligen.
Inser att när jag är hemma och inte gör så mycket så blir jag orolig för inget. Sitter och nojjar mig över barnrörelserna... tycker att de inte känns lika som innan... osv... men 1. Magen är ganska stor och pojken är ganska liten. Han har mycket plats att busa runt i. Förut var jag mindre och han hade liten plats... klart rörelserna kändes mer då. Har växt ordentligt på 3v.
2. Jag känner rörelser dagligen. Tätare än 6h intervaller även om alla rörelser inte är tydliga hårda sparkar.
3. Han är nog mest aktiv på natten.

Så varför nojjjar jag?  Jo troligt för att jag är ett kontrollfreak. Och detta kan jag inte kontrollera eller göra ngt åt. Vad som än händer.

Skumt... jäkla hormoner och orosmoln.  Men för det mesta kan jag slappna av.

2 kommentarer:

  1. Du borde öppna upp en blogg-shop som gör så mycket FINT!!! Blir alldeles grön av avundsjuka och önskar att jag hade en endaste liten syn-gen i mig. Verkligen jättefina saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe det var snällt sagt! Men du! Det finns många böcker som har fina bildinstruktioner. Rekomenderar amigurumi av Bengtsson. Den boken är grundlig och tydlig. Där kan du lära dig virka! Sen är det att ge sig på lite andra moment =)

      Radera