söndag 3 februari 2013

Socker=ångest

Var och åt taccos hos mina föräldrar igår. Drack ett glas hallonsoda. Sedan fick jag världens godaste semla. Var mätt hela  dagen och blev  smått sugen på ostbågar på kvällen. Tog en miniskål. Så här mycket onödiga kolhydrater har jag inte ätit på länge, minst 6 mån. Mådde så dåligt!  Fick ångest och satt och var ledsen samt orolig för barnet.  Grät om vartannat.  Stackars make!!!
Men han var så go.  Tog hand om mig.  Låg på min mage länge och bekräftade att det var party i magen. Gosade med mig och bara stod ut med mig. Plus servade med en massa vatten.  Var så törstig!!! Ett resultat av allt onödigt socker.  Man får lättare diabetes symtom,  vilket inte är det bästa.  Näe fy inge mer av detta!

Håller på med ett ytterligare projekt.  Iom att broderiet lätt tråkar ut mig så varvar jag med dregglisar och nu även en lappfilt med virkade kanter. Hoppas det blir fint =)

2 kommentarer:

  1. Nej, inte borde du ha ångest heller! Barnet behöver ju få i sig av alla beståndsdelar, även socker och kolhydrater, så h*n tar ingen skada ska du se :) Semla lät himlans gott, jag har gått och suktat i flera veckor nu men försöker lida in i det sista och räknar ner till fettisdagen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag menade att jag får ångest av socker så var det bokstavligt talat. Kanske uttryckte mig lite galet. För mycket socker har alltid gjort mig stissig och ångestfylld. Det är som att min kropp inte klarar av en sockerkick eller så. Men jag mår riktigt dåligt. Får ångest och börjar tänka det värsta om allt. Därav blev jag rädd för barnet.
      Att äta socker gör mig inget. Har en gång i tiden varit en godisgris eller vad man nu ska säga =) Men efter att jag slutade med p-piller och hormonerna blev till vad de skulle så har jag mått dåligt av för mycket socker. Sen gränsen till det har varit olika genom olika perioder. Nu klarar jag inte av mycket tydligen.

      Sen är det ju inge bra för bebben med för mycket socker. Risken att barnet växer fortare finns och det medför en risk för barn med diabetes plus ett stort barn vid barnafödande som kan ge komplikationer. Men nu pratar vi om godis dagligen eller sötsaker dagligen i mer än normal mängd.

      Jo semlan var underbart god! Det var nog min första och årets enda semla. Lär inte äta på fettisdagen =) Men en om året ska det bli och gärna i wienerbrödsvariant =)

      Radera