onsdag 5 juni 2013

6v

Oj redan!?
Vi fick aldrig ngn tid till barnläkaren... varken iförgår eller igår trots att vi låg på ordentligt. Tiderna var redan slut 2 min efter att kön öppnat. Helt sjukt!
Var på bvc igår och hon kikade lite extra på hnm. Bvc ssk tyckte att han trots förkylning såg ut att må bra. Pigg o fin färg.  Hon tyckte inte vi behövde åka in eller gå till doktorn. Så då avblåser vi det hela. Bebisar kan gå och vara förkylda de första 6 mån väldigt väldigt ofta. Den ena byter av den andra.

Lille D växer! Väger nu 4360g och är 55 cm lång! Han är nu snart i medelviktkurvan! Älskade barn! Bara amning!  Är så stolt att jag kämpade som en tok. Det gav belöning.

9, 5kilo har jag gått ned. Så lite kvar  av mina 17kilo. Men dagens glada nyhet! Jag fick på mig mina ringar =) de sitter lite åt men jag fick på mig dem! Så hemskt glad =)

Fick den nya tratten till min medela bröstpump. Suveränt.  Pumpase ut 60ml utan problem...sen kändes bröstet tomt och jag fick inte ut så mycket mer. Men jag är nöjd! Har inte lyckats tömma bröstet alls förut med pumpen. Och nu gjorde det inte ont. Så jag är tacksam för den tillmötesgående personen på medela som skickade den nya mindre tratten till mig. Nu har jag fryst min första påse med mjölk. Så på måndag ska här drickas några klunkar skumpa i min systers ära! Hon tar ssk examen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar