lördag 15 juni 2013

Ökning av mjölk

Till er som ammar eller kommer att amma och där man sagt att "ni har för lite mjölk"... fick ett tips från min gamla barnmorska att ta sig 2 dagar under en vecka och då amma varannan timma under vaken tid. Väck bebben och amma amma amma! Då kommer mjölkproduktion att öka markant =)

Bokade igår tid med octaviakliniken. En av sköterskorna som jag tidigare haft blev så glad när hon hörde mig och att vi fått vår son. Som hon själv sade... vi träffades så ofta under en längre period så det var självklart att hon kom ihåg mig.
Dock till det tråkiga så slutar dr L. G hon går i pension! Skönt för henne... men fick tid med en annan läkare som förhoppningsvis är lika bra. Jag ska förviso bara på koll iom den där knölen jag hade på livmodern. Men tiden är inte förrän i augusti.

Sitter nu och tjurar lite. Maken är på konsert på konserthuset och lyssnar på filmmusik som spelas av kungliga filarmonikan. Men iom att jag har en liten som ammas och mina päron inte är hemma så fick jag gott stanna hemma. Ska göra popcorn och äta glass med ohoysås snart. Lille D ligger och sover sött.

Har testat flera amningsappar... fårse vilken det blir tillslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar