torsdag 20 september 2012

nattarbete

Tur att jag endast kommer att jobba 7 nätter på 2,5v. Det är 3 nätter mindre än vanligt! Så skönt... för jag lär inte palla det. På mitt egna jobb ska jag endast jobba 2 nätter på raken åt gången och endast 4 nätter.... För nu när jag är ledig och försökt vända på dygnet... ja det har inte gått så bra... somnar mitt i....huvudvärk och mår inge vidare... sen så sov jag bara 5h... hur tänker kroppen nu? Sov en stund förfan! Jag brukar inte ha problem med att sova 8-10h efter nattarbete vanligen! Men inte nu... det går inte. Tvärnit. Trött är jag också... så skönt att det endast rör sig om om 7 nätter nu...

Förhoppningsvis får jag inga nätter till nästa schemaperiod. Har inte lagt ngr. Vill inte ha... men på mitt jobb anser de inte graviditet som en orsak till att inte jobba natt... utan man ska jobba natt helt enkelt... skönt med förstående yrken, treskift som sköterska. Kan det bli mer tungt då man är mer eller mindre ensam på nattetid?

Men men... ska vara uppe en liten stund och se om jag kan somna om igen... kan ju inte hålla på såhär om jag ska försöka hålla mig vaken ytterligare en natt för att sedan gå på mina 3 nätter... det sköna är ju att det inte är mitt jobb... så jag kan lalla runt lite =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar