fredag 21 december 2012

Babynest

Jag är ingen vidare sömerska längre. Men har sytt en klänning så det borde gå detta med iaf =) Har hittat en fin beskrivning på babynest.

Tänkte ta och köra med två flugor i en smäll. Jag har nämligen en skobänk jag velat ha dyna på för ett bra tag sedan men inte ordnat med det. Hittar ingen dyna som passar.

Så nu hade jag tänkt gå och köpa lite material. Sen sy lite!
För babynestet behöver jag:
150*100 cm tyg. Kostar ca 79-90:-
Sen iom att jag tänkt köra två saker på en gång så tänkte jag köpa hobbyskum 199:- Men man skulle nog lätt kunna köpa en babymadrass och klippa upp.
Sen Kudde för stoppning 21:-
3m snöre och 2m kantband (så brett så att det täcker snöret och med lite utrymme på båda sidorna) ca 20kr.

Om man räknar ut styckpris på babynestet så blir det ca 130-150:- Man får babynestet i den färg och material man vill ha. Samt så spar man ca 700:- då orginalet går på 849:-

Här är länken jag fick inspirationen av:
http://lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan/2010/august/har-sytt-ett-babynest.html

Ska bli intressant och se om jag lyckas. Men ser inte så svårt ut!

Ska nu ge mig ut och handla lite material samt köpa lite mat till min stackars syster som blivit magsjuk =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar