tisdag 11 december 2012

V.20 (19+0)

Nu har veckan för halvtid börjat =)

Bebisens rörelser känns mer och mer... skulle dock vilja känna dem hela tiden! Så härligt att drömma sig iväg när jag känner de små rörelserna.

För makens skull lyssnade vi på hjärtat imorse.  Han känner ju inte rörelserna än. Men snart så hoppas jag på att han känner vår lille kille utanpå magen. Kan bara ana hans lyckliga min! Han ler ofta i sömnen och säger "bebis". Så sött!

Nu har vi bebbens första nappar. En från Facebook som man fick om man gillade deras sida och sen två från en babybox från apoteksgruppen. Sedan lite hudvårdsprodukter och en liten badleksak. 
Har även kupong på en gratis body från kappahl som vi ska fixa på mellandagarna. Då även passa på att köpa lite kläder till lillkillen.

4v. Kvar till att bebben har hög procenthalt att klara sig utanför magen. Klart jag vill att han ska bo i magen så länge det behövs och går, men det är en skön säkerhetsgräns som man gärna vill passera.

Nu dags för jobb!

2 kommentarer:

  1. Hur ofta känner du av bebisens rörelser?
    Jag känner kanske 3 dagar i veckan, nu har jag inte känt nåt sen i lördags och blir nästan orolig. Idag ställde jag mig därför och dammsög, de brukar den reagera på, men inte idag..
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Kan ibland känna dagligen, ibland går det någon/några dagar emellan. Tror inte du behöver vara orolig. Lillplutten är inte så stor än och har mycket vatten att simma i =) Men snart så finns nog inte den platsen!
    Känner dem däremot starkare och tätare än innan... men man missar nog många rörelser då man gör annat om dagarna.

    SvaraRadera