onsdag 29 maj 2013

5v.

Min lille skrutt blir hela 5v. idag!
Han badades av mig idag...yes! fixade det helt själv! Hrm...ja sen att det är rena kaoset efter det ska vi inte prata om... gammal blöja (endast kiss i) på golvet, topsar och tussar på badkarskanten. Smutsiga tvättlappar på handfatet...men jag fixade det helt själv! Kan man vara mer löjligt stolt?


barnbidraget kom idag =) . Hade inte räknat med att få ngt denna månad då de har 70 dagar på sig att betala ut, så lägger undan dem till nästa månad då vi hade det lite knapert till en början då maken tar tillfällig föräldraledigt och vem vet när vi får se dem pengarna? Betalningen lär iaf krångla. Inte kommer det att gå smidigt trots att anmälan gjorts på internet. Gick nämligen inte att välja till den vilande sgin som han har rätt till iom att han jobbar under sommaren. Sjukt irriterande, så maken får ta och ringa dem.
Såg sen att det är samma problem för augustis föräldraledighet. Så frustrerande!

Lille D har börjat vara mer och mer aktiv. Han har nog försökt till ett medvetet leende. Däremot ngt som jag absolut inte längtade till var tårarna! Min lille kan nu fälla tårar vid gråt =/ Var nära på att falla i gråt själv då jag såg dem för första gången, han såg så ledsen ut! Hjärtskärande med skriket och tårar! Kunde de inte vänta ett tag till? Vissa dröjer det till 3-4 månader om ej mer... hrm...

Tycker synd om min stackars make... han var så nöjd med en tenta och så fick han underkänt på den... påpekade att han sover riktigt illa och är iväg till skolan dagligen. Klart inte hjärnan vill som han vill. Men pressen är kvar... han måste fixa denna tenta innan nästa termin. Stackare! Men det börjar bli ngt bättre ... eller lille D sover mer och mer nattetid... i natt hade han en period på 3h och en period på 5 timmar... men maken har svårt att sova ändå... han ligger och stirrar på vår lille då och då... plus så gör det inte saken bättre att lille D nu har börjat snurra och gärna ligger med fötterna i munnen på pappa! Haha
Under den senaste veckan då han varit mer aktiv så är han mer vaken nattetid och vill då absolut inte ligga i sin säng. Han är så otrygg där... men ligger han mellan oss så ligger han och småjollrar samt stirrar på mobilen jag satt upp på hyllan vi har ovanför sängen eller så stirrar vi på pappa så att han absolut inte kan somna!
Undrar när maken kommer att kunna slappna av och sova bättre då vår parvel ligger mellan oss? Han är så rädd att lillen ska sluta andas... hoppas lillälsklingen snart kan sova i egen säng... då har iaf maken andningslarmet som trygghet.

Nu somnade lillgubben djupt så ska se om jag får lite tid att städa upp efter mig... samt... ta en tupplur innan middagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar