torsdag 2 maj 2013

Bvc

Hembesöket gick bra. Vi ska börja med D-droppar. D sög i sig dem utan problem. Han har gått upp i vikt =) snart uppe i matchvikt igen. Och det på bara amning! Frågade om man måste väcka nattetid och 5h är ok att skippa mata så länge han går upp i vikt.en dagtid ska det gärna vara max 3h emellan matningarna.
Bvc sköterskan upplevde lille D något gul i tonen. Har inte tänkt på det... hrm får hålla koll på det då... hans bajs och kiss har rätt färg iaf =)

Har under dagen mest vilat.  Orkade inte gå ut. Har dessutom frusit och svettats en del. Somnade i ngn timma eller två efter amning. Skulle nog kunna sova igenom tre dagar i sträck om jag kunnat.

Fick lönesamtal idag. Om man kollar på ökningen som var given 2, 3% så skulle jag ha fått 517, 5. Ja så krassligt är det att vara sköterska! Men jag fick 1500kr en 6, 7% ökning! Kunde inte annat än bli glad. Och förvånad! Så jag tackade. Visst det är lite i jämförelse med vad jag gör för mina patienter. Men jag kommer upp och över de nyexades löner =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar