lördag 4 maj 2013

Nattsömn

Inatt blev det ca 7h sömn, sammanlagt. Nu pratar vi inte om sammanhängande...men ändå! Ska trax gå och lägga mig igen =)

Bröstsmärtorna ger inte helt med sig eller andfåddheten. Hjärtklappningarna är kvar. Men känns inte av lika ofta. Men finns där och är extremt obehagliga då de gör sig påminda. Svettas floder om nätterna. Verkliga floder. Har handdukar i sängen för att inte förstöra madrassen. För det är nog litervis som jag svettas ut, trots det är jag fortfarande svullen om benen och fötterna... =/

Lillen är lite gulaktig. Bvc barnmorskan påpekade att han såg lite gul ut, vilket oroade mig som bara den. Ringde tillbaka dagen efter till henne då efter samtal med mina föräldrar som också tyckte att han var lite smågul. Men bvcsköterskan bekräftade att hade hon tyckt att det var akut då hade hon skickat in oss. Men nu så är det ingen fara. Vissa barn är gula i ca 2-3v. tid och andra förblir gula under hela amningsperioden då det är bröstmjölken som gör dem gula. Hans kiss och bajs ser ju iaf ut som de ska och ögonvitorna är inte gulare än innan. Utan nästan tvärtom. Sedan om han blev slö och inte ville äta... samt inte gick upp i vikt då skulle han nog behöva solterapi. Men annars verkade det som det skulle. Det lugnade mig en hel del! Vi ska dit, till bvc, för egen vägning någon gång nästa vecka antingen måndag, tisdag eller onsdag. För att själva se att han går upp =)

Igår hade jag ingen lust att göra någonting. Så jag sket i det. Var bara hemma och tog det lungt. Tror det blir en sådan dag idag med. Jag har helt lagt ned tabletterna nu. Vilket medför att jag känner mig än tröttare pga smärtan. Men smärtan är inte så farligt eg. men begränsar mycket. Att inte kunna röra sig som man vill gör saken inte lättare med en bebis. Men man får hitta sina tekniker.

Amningen går frammåt. Har hittat bra positioner för att avlasta mage och rygg. Så jag lyfter minimalt! Sitter faktist oftast ned vid bord och lägger en kudde under lille D och för honom nära. På det sättet kommer han i bra nivå och jag behöver inte lyfta mycket. Svårt när brösten är som jätteballonger. Stackarn får inte alltid riktigt grepp om bröstet. Så iom att jag inte bär, så kan jag hjälpa att platta till bröstet genom "hamburgergreppet" så att han lättare får tag och kan äta.

Åh nu somnade han om! Dags tillbaka till sängen!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar