fredag 24 maj 2013

Jobb-besök

Var på jobbet igår. Var mysigt! Dock är folk lite roliga... de tittade på lilleD oxh uttropade han har din näsa! Ja... sen tystnade det. Varpå jag säger..japp! Det och mina lilltår sen är han sin pappa upp i dagen.
Medan de förtjust säger: åh hon är en liten E till min arbetskamrats 2 månaders...

Ärligt... är trött på sådana kommentarer.  Barns utseende ändras flera gånger under barndomstiden! Det roligaste var... "han har inte ditt mörka hår" svar "nej jag var extremt ljus när jag var bebis... titta på håret på mina armar..." "men du har inget hår där... eller oj! Du är ju nästan blond där!"
"Ja... han är inte blond tittar du närmare så är det en ljus nyans av brunt... kikar man i solen ser han rödhårig ut vilket inte är konstigt då farfar var rödhårig som barn och jag har kastanjebrunt hår"

Än bättre... "hur mycket vägde han" jag tappade bort hjärnan och tvekar "men sådant måste man komma ihåg som mamma! Det gör jag än..."
"Jo men 3340"... hrm... varför minns inte folk att sömnlösa hjärnor ibte fungerar?

Underbart!  Sen kommer frågorna... hur trivs ni hemma osv... jodå... det är en bebis och det händer inte mycket... jag längtar lite till jobbet... oj!? Tror jag blev ngt av en sämre mor... ytterligare! Haha

Jag gillar mina arbetskamrater.... de som är goaste... men ett gäng är så fördomsfulla och analyserande...

Undrar vad folk får ut av att analysera så djupt?
En tanke... ja tänk om de satt in fel ägg med rätt sperma? Jo men vad! ? Det är fortfarande min älskade lilla son!!! Jag har burit på hnm... jag har kännt oro... det är jag som kommer att ha hand om hnm resten av mitt liv tills det är dags för hnm att hitta ett äldreboende för sin mor!

Vad jag än säger eller gör så kommer jag att svara fel om jag inte säger att allt är underbart!  Men hallå... allt är inte underbart. Men det betyder inte att jag inte njuter av vissa stunder och att jag inte älskar min son. Skulle inte byta det här ändå... jag verkligen avgudar min sötnos som just nu flinar åt av att bajsa riktigt regält i sin nybytta blöja =)
♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Va härligt ärligt du skriver! Jag känner mig redan irriterad på folks frågor och dumma kommentarer, mest angående kön och förtjusta utrop som "åh, en liten prinsessa!!!" och "va skönt, då kan ni ju börja köpa kläder". Nej, det är vår dotter, ingen liten prinsessa på ärten och jag struntar i könet, det var av ren nyfikenhet vi kollade. Och vi har köpt kläder sen vecka 14, i alla regnbågens färger. Kan bara tänka mig hur störiga jag kommer tycka att människor är när hon kommit ut... Haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jomen vet inte alla att barns genetik bestämmer klädval!? Haha
      Nämen människor i allmänhet är speciella... de flesta tänker sig inte för innan de uttalar sig... och allt för många präglas av standardiserade samhällsnormer... fick igår höra att anledningen till att sonen min ammar länge upp emot 1h åt gången ibland är just för att jag troligt inte har bra kvalitet i mjölken... hrm.. hur peppande är inte det för en nybliven mamma? Jadu sätt på dig öronproppar och le! Så går det nog bra ska du se!

      Radera