torsdag 14 augusti 2014

Eländig

Kom att tänka på förkylningsreklamen: "
Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld."

Den killen kan slänga sig i väggen! Att vara förkyld under sommaren som gravid med en mammig 1 åring. Det ni! Orken finns inte och jag känner mig eländig. Maken gör mycket men när liten är mammig så är det svårt. Fick lämna bort hnm en stund till min mamma för att få lite tidsfrist.

Är så trött att jag knappt orkar virka eller sticka. Får göra det i omgångar för att inte bli uttråkad. Men blir så slut bara på det lilla. Annars har jag sovit mestadels av dagen.

Bråkat lite med försäkringskassan. Trodde det skulle vara lättare denna gång gällande inkomsten. Men näe... trots att lille D är under 1 år och 9 månader så behövde jag lämna in nya inkomstuppgifter. De har aktuella inkomstuppgifter och det är exakt samma jobb sedan tidigare. Så tröttsamt! Så lönekontoret skulle hjälpa mig med detta. Dock tog det mycket av min kraft.

Blev dock glad. Har planerat hur jag vill göra barn nr 2s bläckfisk. Ni minns kanske mina bläckisar? Har nu kommit på hur jag vill virka den kommandes filur. Sen av ren tur så lade en tjej upp detta garn (hade tagit slut vid tidigare bläckisvirkningar) till försäljning i ett garnforum på facebook. Och just de färger jag ville ha!! Var snabb på att köpa dem. Så nu inväntar jag leverans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar