lördag 16 augusti 2014

Förskoleförberedelser

Köpte för ett tag sedan ett par fina gummistövlar för 20kr på en secondhand butik vid namna Som En Saga. De har en hel del begagnat samt lite nytt. Bara barnrelaterat.

Så med de få krafter jag har så håller jag på att tvätta dessa fina gummistövlar.  Lägger upp bild sen när de är torra och rena. Kanttyget har också släppt men det är lättåtgärdat.

Måste fortsätta namna kläderna. Vi har en hel del att namna. Jag har typ inte namnat ngt mer än lite nappar och ytterkläder.

Ska sedan göra en lista på de saker som vi införskaffat för förskola. Det är eg. Inte så mycket mer än det som eg skulle ha behövts inför hösten, lite extra ombyten bara.

Och i skrivandets stund är sittdelens tygdelar för kronan inne i maskin. Efter det blir det till att klä av liggdelen och tvätta den med. Lite blandade känslor. Är riktigt kär i den vagnen. Plus att det var vår första vagn. Men samtidigt kan jag inte behålla den bara för den sakens skull. Skumt att en kan sätta så starka känslor för ngt materiellt!

3 kommentarer:

  1. Du får berätta hur det går med försäljningen av Kronan sedan. Jag har ju också en fast City. Vad har du för tillbehör till din? Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp skriver sen när den är såld :)

      Det är lite saker: liggdel, mjuklift, åkpåse till ligg och sittdel (helt nya). Regnskydd för ligg o sittdel, myggnät (nytt), solskärm, skötväska (ny), fårskinn (med hål för 5-punktsele) och aktiv försäkring till nästa år.
      Tror jag fick med allt? :)

      Radera