tisdag 19 augusti 2014

Förskolans första dag

Inskolning dag 1: ja natten var inte topptipp. Lillen har gråtit i sömnen en gång i halvtimman. Han är täppt i näsan och inte mycket har hjälpt. Han fick ligga och sova med oss. Han sov men vi gjorde väl knte det så hemskt bra.

På morgonen är han hostig och snorig men ingen feber. Så vi ringde och hörde  efter.  Han var ändå välkommen.

Kändes konstigt  att skicka iväg två av sina pojkar och veta att de kommer att vara borta på förskoleverksamhet halva dagen.

Detta packade jag förresten med:
- 2 nappar
- 1 napphållare
- 1 snutte
- 1 filt
- 1 kudde med örngott
- 1 skaloverall som även är regnoverall
- 1 fleeceoverall
- 1 par gummistövlar
- 1 tjockärmad
- 1 långärmad
- 1 kortärmad
- 1 mjukisbyxor
- 1 strumpor

Så får jag väl höra senare i eftermiddag  vad jag missat att packa med. Känns konstigt att vara hemma själv  så här. Ska  diska och sen duscha. Ner och tvätta samt smörja vagnen. Sen se om  jag kommer på ngt till lunch. På eftermiddagen  ska jag till barnmorskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar