tisdag 26 augusti 2014

Vintermössa

Eget påhitt är inte alltid billigast :) Köpte idag en ullmössa med fleecefoder innuti för 179:- till lille D. Samtidigt så blev jag klar med vintermössa nr 2 till hnm. En merinoullstickad mössa och så köpte jag en fleecemössa att fodra innuti med. Allt detta gick på 129:-... 50kr billigare men det är väl tiden jag lägger ner också. För mig är det tidsfördriv, det skapar ett lugn. Tar inte så lång  tid heller men för den ovane så är det nog krpngligt och billigare att köpa en mössa.

Det som är positivt förutom att veta att den är unik då ingen stickar som jag. Det är att färgen är så som jag velat ha den. Garnfärger finns för det mesta i oändliga konstellationer  och nyanser... mössor i butik är oftast i standardfärger. Den köpta är svart.

Är oavsett väldigt nöjd med den stickade. Ska bara få ihop fodermössan på ett snyggt sätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar