torsdag 18 september 2014

En dag av kaos

Börjar morgonen med att säga  till maken halvt sömnigt: "din väckarklocka ringer"... han svarar fint: "nej älskade det är din"
Jag: "men varför ringer den för?"
Maken: "du jobbar dag"
Jag: jävlar!
Skundar mig in i duschen. När jag bäl kommer ut ur duschen fick jag kväva ett skrik. Jag han inte koppla i min hjärna att det var lille D som stod utanför... det jag ser i halvmörkret utan glasögon är ett litet barn som taget ur en skräckfilm.en nej! Det var min älskade son som vaknat och stod där och log med nappen i munnen och snutten i famnen. Fining!!
Kommer till jobbet... snurrigt värre! Övervaket krånglade, pt skulle iväg på op och det var bara strul med sängar och platser...
Väl vid lunch får vi ordning på allt och sen börjar det igen. Karusellen!

Innan dess får jag ett samtal från förskolan... fan tänker jag snabbt... måste jag vabba?? Näe utan han har reagerat på lingonsylten och blivit prickig runt munnen men var annars fullt normal. *pust* skönt!

Så nu är jag snart vid stationen jag ska av. Stressad  till bussen...allt för att jag ville klämma i mig lite glass på jobbet ;)
Av hämta  sonen... hem snabbt... göra middag och sen iväg på föräldramöte. Ahh är lagom död nu...lär somna på mötet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar