tisdag 2 september 2014

Vabbar!

De ringer från förskolan igår och säger att lille D hade feber. Mamma går och hämtar hnm, hon hade ändå slutat jobba för dagen. Väl där tyckte mamma att han var sval. Hon tar hem hnm och ungen är överallt och ingenstans  :)

Tempar när jag kommer hem och ingen feber. Däremot ser jag utslag runt pung och i ljumskar samt på rumpa. Ser ut som värmeutslag.

Enl förskolans regler så ska de vara hemma en dag  vid feberhemskickning. Så jag är hemma idag.

Var på väg att friskanmäla när jag upptäcker prickar på tungan. Efter ngr bett och en del bråk så ser jag att det är i hela munnen... senare får han lite på fötterna och ngn på händerna. Kopplar 1+1= höstblåsor!

För säkerhetens skull så stannar vi hemma imorgon med.

Dagen har varit halvt snäll... trött som jag är så blir jag nerkissad...hinner inte reagera... evigheter sen....han har bajsat ordentligt  3 gånger idag...en del extra blöjbyten... lyfta vända vrida! Slit slit!

Lagade en god middag. Eller ja...jag var sjukt nöjd med den. Lille D hade andra tankar om det. Vänder på halva tallriken och slänger det på golvet. Han äter lite av maten som hamnade på bordet...resten borstan han ner på golvet... så han får lite kräm med turkisk yoghurt istället. Tack för den!!

Får jag säga upp mig som mamma???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar