måndag 22 september 2014

Trångsynt?

Kalla mig trångsynt eller ja... vad som...

Mamma meddelar idag att jon skulle ut och köpa en dockbarnvagn. Frågar varför? Jo till lille D då han gillar hjul. Hrm... jag blir visst tyst... försöker  finna ord... säger sen "äääh... det tyckter jag inte om". Hör att mamma blir lite ledsen... men får inte fram varför... sms sen och meddelar att anl är att jag inte tycker att det passar sig... det hade det  inte gjort om vi haft en dotter heller. Jag tycker inte att barn ska  kastas in i stereotyplekar som mamma, pappa och barn lekar...vilket jag tycker att de gör med just dockor, barnvagnar och så... gav som förslag att hon kunde köpa ett kastrullset eller grytor för sådant gillar han med. Och det ger ngn mer ngt till vardagslivet, då han gärna vill hjälpa till i köket. Men ja...Fick inget svar.

Är jag för trångsynt? Tänker att om min son senare vill ha klänning och säger att han vill ha dockor samt vagnar så får det bli när han önskar det. Men inte ska väl han kastas in i det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar