söndag 14 september 2014

Okunskap eller ignorans?

Ja ni... snart är det över... Valet... har ni röstat? Det har inte jag, men jag ska efter jobbet idag. Uppmanar alla att rösta, en rätt inte alla har samt sedan kan du faktiskt säga att du varit med och påverkat. Jag bryr mig inte eg. Vilken sida som vinner idag så länge det blir en majoritetsregering. Varför detta? Jo de flesta kan ju gissa sig till att jag inte vill ha sd som vågmästare igen. Detta parti som blir allt starkare och för mig är uppbyggt av många okunniga och oseriösa följare. Finns en del där emellan som är duktiga men långt ifrån många.

Varför skriver jag om detta? Jo blev så irriterad igår eftermiddag. Såg ett par ungdomar supandes redan vid 16-tiden vid parkeringen. En av dem vet jag är arbetslös, strövar runt på dagarna och lever helst på sociala medier än att söka jobb. Det är bekvämt har han uttryckt till sin mamma. Ja, jag är bekant med mamman då jag gått i samma klass som dennes syster.

Idag på väg till bussen så sitter de på en bänk. De får syn på mig. Jag känner mig inte ett dugg rädd. 1 de är för fulla. Två de är mer sådana som hotar verbalt men inte bågar göra ngt åt saken. Lillkillen skriker "fitta, åk tillbaka till ditt land och sluta förpesta det svenska systemet. Länge leve SD!"

Hade god lust att stanna upp... fast i det stadium vad är det för mening? Så fulla så går väl inte mycket information in? Samt, en ensam höggravid tjej bland 4 fulla killar... näe... inte värt risken och jag hade brottom till bussen. Många undanflykter men så var det.

Fitta..  ja, det har jag väl? Det kan jag bäl köpa. Men varför ska mitt könsorgan åka för? Mitt land... måste ju säga att trots att jag är politisk (krigs) flykting så upplever jag Sverige som mitt land. Det pirrar lite i hjärtat när nationalsången från mitt hemland spelas, men mer än så är det inte. Sverige är mitt land. Jag är svensk. Förpestar landet? Men hur kan jag göra det? Jag har fått fina betyg i skolan. Jag har högskoleutbildning, 5 år till och med! Samt att jag har ett jobb. Till skillnad från denna person. Där felar han i alla punkter. Varför ska jag åka? Jag tillför landet pengar och en hjälpande hand, jag öever inte på sociala medier för att jag är lat. Jag levde på sociala medier när jag var barn, en kort stund tills mina föräldrar kunde soråket så pass bra att de kunde börja jobba. Hrm...

Jag har snart två barn som kommer att fortsätta (om jag får bestämma) att tillföra samhället grönska. Nej, jag har rätt att vara här! Det vet jag... men blev irriterad ändå... sömnbrist, då jag sovit dåligt i natt. Drömt mardrömmar.

Hade lust att fråga hur denne tänker? Men nu får jag inte reda på det...

Sedan slog det mig. Hoppas de tar det lungt med spriten... vill inte se sem på min avdelning sen. Då kan jag inte annat än bita av och inte informera. Är noga med att inte ge för mycket av mig själv och absolut inte gå in på politik.

Snälla gott folk! Rösta för ett av de större blocken. Det förtjänar Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar