onsdag 24 september 2014

Stackars liten!

Alltså min mat igår var visst vidrig enl lille D. Jag skojar inte! Han gjorde enorma tappra försök. Han åt ocj grimaserade. Sedan lade han maten åt sidan, jag började då mata.  Han gapar men grimaserar och hulkar sig. Sedan så gapar han och gnäller lite. Till slut började han att gråta samtidigt som han gapade. Då hade jag inte hjärtat att fortsätta. Värmde upp en matlåda till lillgubben så att han fick äta spagetti och köttfärssås. Allt gick ned utan problem.
Min lille skrutt! Han gjorde riktigt fina försök att äta upp men det var verkligen inte gott. Fiskgryta med potatis. Maken sade att det var helt  ok. Vet inte om han sade så för att inte såra mig.

Men så är det.  Jag själv åt ju inte av maten. Får för det mesta inte i mig middagar.

Sedan så blev jag ngt arg på lindex. Var på en lindex och rådfrågade om regnkläder, fick då en overall visad. Vi tog den... den är visst bara vattenavvisande. Lille D vart dygnsur på förskolan och fick avbryta uteleken. Så tråkigt för hnm! Gick  tillbaka och pratade med en annan lindexbutik och hon beklagade enormt. Men sade att näe de har inga overaller som kan lova sådant. Så fick  köpa galonbyxor. Så surt! Jacka har vi två av hemma. Men men... overallen har annars uppskattats där på förskolan då det är ruskväder, för det har varit lätt att ta på och han kan röra sig fint där.
Irriterande  minst sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar