fredag 5 september 2014

Hörntand!

Vi har haft riktigt tuffa nätter nu ett tag. Riktigt tuff vardag sedan förskolestart. Men klart lille D har haft det svårt!! Först inskolning och förkyld. Sedan höstblåsor. Nu imorse såg jag att högra hörntanden längst ned hade tittat fram. Men stackare!  Har den stört också?

Igår gick förskolan väldigt bra! Jag och maken lämnade tillsammans då jag hade utbildning. Hade gråten i halsen efter lämning tills jag inte hörde hnm gråta mer. Sedan kändes det bra. Kände mig riltigt duktig faktiskt! Jag klarade det utan att storböla!!!

På eftermiddagen när mamma gått och hämtat hnm, så sms hon och säger att han hade varit svår att slita ifrån sandlådan. Hade suttit och busat med sin lilla flickkompis. Han hade visst varit glad under dagen och ätit bra. Till och med smackat med tungan och verkat upprepat sig lite! Så härligt att höra :)

Väl hemma ser jag att han måste haft det bra. Han hade målarfärg på byxor och tröja. Matfläckar på tröja och strumpor. Det har han inte haft så mycket utav hitills. Strippar ner lilleman och lägger kläder  i blöt. Fick i stortsett bort alla fläckar! Så nöjd :)

Maken är enormt inpad på mig. När han kommer hem står maten redo att serveras. Busfröet redo att äta middag och jag helt död. Men där tar han över. Dukar upp och lägger upp. Tappar sedan upp ett bad till lille D och gör hnm i ordning för natten. Jag går och vilar, sitter med vid badet för sällskapet skull men sitter mest där och ler och beundrar min lilla pärla.

Efter så tar jag vi tillsammans hand om nattningen. Han ligger mellan oss och gosar, somnar snabbt. Ibland är det bara en av oss som nattar. Vänjer in hnm vid båda delarna så att han är beredd när lillebror kommit till världens yta.

Nu dags för lite jobb! Min syster ska på intervju på vår avdelning. Så spännande för henne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar