tisdag 25 november 2014

Förlossning 2 -version 2


01:15 har ngn enstaka värk, går upp och kissar. Ser att jag har lite blodblandad flytning. Går och lägger mig igen. Somnar gott.

05:30 vaknar utav värkarna, somnar om en liten stund. Får sedan så ont så att jag inte kan somna om. Jag ligger och drar mig tills maken lämnat hemmet för jobbet. Juste jag har inte sagt ngt än. Känns inte som att det behövs just nu, vill att han ska kunna koncentrera sig på sitt jobb.

06:30 slemproppen går för 4:e gången denna grav. En regäl blodblandad plopp eller hur man nu ska beskriva den. Värkarna kommer igång med 3-10 min mellanrum
- sätter mig ned och betalar räkningar. Äter lätt frukost. Ordnar med frukost till lille D.

08:00 värkarna tar en pause. Gör i ordning lille D för förskola.

9:00 kommer hem efter lämning och värkarna tar åter fart med 3-10 min mellanrum. Jag har nu mycket blodblandade flytningar. Rikliga mängder.

-ringer förlossningen som säger "avvakta".

9:30 får besök av kusinen en stund.

17:00 maken kommer hem och börjar med middagen. Som jag dessvärre inte fick smaka på. Hann inte...
17:20 vattnet går. Det forsar. Kännslan var som när man spräcker en vattenballong. Värkarna sätts igång ordentligt. Mellan 1,5-3 min mellanrum.

17:30 ringer förlossningen. Får då höra att jag får välja om jag vill åka in för en kontroll eller avvakta. Enl. Barnmorskan kunde det ta 1-2 dagar till innan bebis tittade ut och risken var stor att vi kunde bli hemskickade. Visste att så inte var fallet. 

17:50 lämnar hemmet för att åka in. Känslan av att krysta infinner sig. Håller emot varje krystvärka.

18:15 kommer till förlossningen, får ett förlossningsrum på en gång. Öppen 10 cm och är redo.
18:20 får lustgas. Min bästa vän!!

19:19 föds mini D. En perfekt liten pojke på 3165 g och är 48 cm lång.

23:05 åker till op för att sys. Klarade inte av standard smärtlindringen på förlossningen, då jag är livrädd för edan fick jag sövas efter eget önskemål.

00:20 är jag klarvaken

01:30 får jag komma till bb och träffa mini D och maken igen :D

4 kommentarer:

  1. Åh stort grattis till mirakel nr2❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  2. Men vad jag har missat!! SUPER STORT GRATTIS!!!!! och oj vad fort det gick! Hoppas att ni alla mår bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! :) jo ca 2h från vattenavgång och ca 1h på förlossningen.

      Har troligt fått en liten spricka i svanskotan men annars är det hyfsat bra. Skönt att det är över :D

      Radera