söndag 30 november 2014

Movember

Sista dagen i november. Till dess ära tar vi på oss en viktig body. Synd att Movember inte uppmärksammas på samma sätt som oktober- bröstcancermånaden

Denna helg jobbar maken. Saknar som attan! Men from imorgon är han hemma till den 16:e! Längtar så!
Känt mig stolt. Har lyckats mata, byta om, fixa lite efter frukost och blivit i stort sett klar som vanligt. Sen har mamma kommit hit. Igår var mamma här tills maken kom och hjälpte enormt. Idag är hon här, i skrivandets stund är hon ute och busar med lille D.

Är otroligt trött, men smatidigt pigg. Trots "rena byxor" så har de redan blivit kladdiga av barnfingrar. Tröjan är fläckig av bebismjölk. Ja fräsch känner jag mig inte! Men nöjd och stolt över att inte tappa humöret helt.

Igår kväll storgrät jag i ngn minut. Det här med att det bränns i underlivet så oerhört varje gång man går och kissar är så påfrestande. Har nu hunnit landa lite och inser att jag faktiskt har spruckit regält. Grad 3 i perineum plus partiell sfinkterskada grad 4. Hrm... klart det gör ont!? Sen den ev. Sprickan i svansskotan känns. Så jag kan inte röra mig som jag vill.
Skrattade smått hysteriskt innan jag började storgråta. Klart... ca 3% chans att barnet ligger på tvären, nämen det tar vi! Ca 4 % med denna typ av förlossningsskada, jamen jag ska ju ändå inte ha fler barn så varför inte!?
Tror jag är lite hormonell också!

Försöker påminna mig att ringa folksam för två orsaker imorgon. Det ena är för att lägga till i barnförsäkringen. Det andra för att få ersättning för bristningen.

Ska sen öppna konto till mini D för att ordna med fondsparkonto och månadsparning för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar