fredag 19 december 2014

Andras bitterhet

På min Facebook nyhetsflöde meddelar loppi genom att dela en nyhet att prinsessan Madeleine väntar sitt andra barn. När jag bläddrar förbi råkar jag klicka upp kommentarerna... läser bland annat "synd att det inte är Viktoria", "vafan en till att betala skatt för" och "vem fan bryr sig". Jag är inte den som följer kungahuset, för mig betyder de inget och vi skulle lika gärna kunna avskaffa kungahuset. Men att offentligt vara djupt negativ över att ngn väntar barn är väl lite att ta i? Skriv det på din blogg där man får valet att läsa eller inte, eller håll det för dig själv och annars som i detta fall säg det mellan vänner. Men är inte det rent elakt att skriva det under bilden som kungahuset delar ut? Med själva meddelandet... det är ju som att säga det i ansiktet på personen. Och att vänta ett barn (oavsett hur detta görs) som man tänkt behålla är en enorm fin spännande längtansfull känsla. Inte vill man väl få den känslan nedtryck av negativa kommentarer?

Som sagt, kungahuset betyder inget för mig. Men tänk om det där vore jag som lade ut mitt glädjande besked och fick dem kommentarerna?

Skärpning tänker jag!

1 kommentar: