torsdag 11 december 2014

Småbarnsförälder

Igår var det stormigt. Usch hade vi inte haft bvc så hade jag aldrig aldrig tagit mig ut. Så himla ruskigt och kallt.
Extra trött var jag också iom den nattliga aktiviteten.

Ngt jag uppskattade var att min bvcssk såg att jag var gråtmild. Men påpekade bestämt att jag inte kände mig deprimerad utan bara tröttgråtmild efter natten. Hormonerna är inte där de ska vara än. Den klapp på axeln hon gav mig och en riktigt efterforskande blick, fick mig att känna mig oerhört sedd. Med lille D fick jag aldrig den frågan, blev inte sedd på det sättet...vilket jag hade behövt. Jag var trots allt avtrubbad då, blev riktigt ledsen och mådde ganska dåligt ett bra tag. Men mitt i allt kaos som nybliven förälder så hade jag inte tid att ta hanf om mig själv. Så blev enormt glad över frågan och den extra omtanken! Så som det bör vara men som inte alla lägger vikt på.

Mini D går stadigt upp sina gram. Väger nu efter 2v hela 3765g och är 51.5cm lång. Har gått upp ca 700g sedan vi lämnade bb och växt 3.5cm. Känner mig riktigt nöjd!

Själv har jag gått ner ca 6 kilo. Vägde inte mig sista veckan, men tror inte jag hade gått upp ngt nämvärt. 9 kilo kvar! 9kilo måste jag ned till augusti. Det är målet :) Ska på bröllop då och måste se snygg ut tills dess!!!

Idag ska vi på hörseltest. Drygt att åka till sjukhuset för 5 min test. Ett test som tydligen inte görs på alla sjukhus i landet och inte i båda öronen på vissa. Men men... hoppas hans vänstra öra ger utslag nu. Det har den inte gjort på två av de tidigare gånger vi varit på test. Men högra gav fina utslag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar