onsdag 17 december 2014

Dag 1 och morgon 2

Dag 1 gick hyfsat bra :) lyckades med morgonen enormt prima enl mig. Lille D kom iväg i tid till förskolan och hämtningen skedde enl planerna :D

Natten var si och så. Kl 3 på natten vaknar mini D och har enorm magknip :/ vankar och kör med pipen. Vid 4 somnar vi åter. Väcks kl 6.20 av lille D som ropade efter pappa "dapappadapappa"... maken är på jobbet. Mini D börjar gråta. Lille D gråter för att han inte hittar sin pappa. Går upp tröstar båda barnen och börjar fixa med frukost. Lägger ner mini D i vaggan, han är tyst en liten stund. Går på toa, mini D gallskriker, lyfter upp och börjar amma... från soffan tittar jag in i köket... lille D har fått syn på frukosten och tittar på mig. Pekar och tar ut nappen... ber mig sedan att lyfta upp hnm i sin stol. Jag ber hnm att vänta en liten stund.
*suck* vad händer? Han börjar att gallskrika och slänger sig på golvet. Mini D har nu domnat vid bröstet, lägger ner hnm i vaggan. Tar upp lille D, tröstar och försöker sedan sätta ner hnm i stolen. Han blir arg och börjar att sparkas och skrika i stolen, tydligen har jag inte hållt om tillräckligt.
Han börjar storgråta och skrika, i samma veva börjar mini D att storgråta och skrika. Tröstar lille D, han börjar sedan att äta frukost. Går iväg och hämtar mini D och lille D börjar självfallet åter att gråta för att jag lämnar rummet. Kommer tillbaka och lille D blir åter lugn. Tack och lov!!! Efter frulle vet jag inte hur men tänder borstas, kläder tas på och av.
Mini D har jag inte kunnat lägga ner mer än 5 min utan gråt. Förutom kl 8. 20! Yeay!! Då tar jag på lille  D ytterplaggen. Hade dagen innan bett mamma, som ska lämna lille D på färskola idag, att ringa en signal för att sedan komma in i lgheten. Vad gör hon? Jo hon ringer och ringer... stress!? Tittar på kl...den är ju bara 8.25 hon skulle komma 30... förstår inget... lyckas när jag klätt på ungen svara i telefon... då stod hon och väntade utanför dörren och jade glömt det vi sagt dagen innan.

Nu sitter jag här... mini D sover. Jag är svinhungrig men dödstrött och huvudvärk. Vill jag sova eller äta frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar