torsdag 9 april 2015

Gårdagen

Kan skratta åt det redan idag. Faktiskt så skrattade jag åt det igår.

Morgonen startar bra. Det flyter på. Men sen... väcker mini och vid blöjbyte blir jag lite orolig. Han har inte kissat så mycket. Säger det till honom. "Men älskling, vad torrt det var i blöjan". Han har trots allt ammat fritt under natten. Vad gör ungen... jo kissar minst 1.5dl! Torkar och byter underlägg. Medan han luftas lite så passar han på att kissa ner allt ännu en gång. Denna gång kissar vi ca 1dl!
Byter igen. Nu är jag iaf nöjd.

Inser att klockan är mycket. Klär på lille D med ytterkläder...sätter mig för att amma. Hrm väl klar så sniffar jag en enorm odör! Lille D har bajsat. Plockar av overall, byter och tar på igen.

Innan dess så plockade jag fram mina nycklar och lade dem på en hallbänk. 

Ställer ner lille D på golvet och hämtar bärsele.  Var är mina nycklar nu då? Frågar lille D som flinar. Efter 20 min letande så hittar jag dem.
Utan nycklar kommer jag inte ut ur lägenheten eller in i förrådet. Haha

Ja underbar tvåbarnsmorsmorgon! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar