fredag 17 april 2015

Nedstämd

Har på senaste tiden kännt mig riktigt ledsen om dagarna. Jag börjar bli riktigt less på att vara hemma. Jag mår inte bra och finner vardagen som en börda. De enda dagar jag ler ordentligt och känner mig lycklig är när maken är ledig. Annars känns det mesta tungt...

Tror mina hormoner inte är som de borde. Jag behöver nog p-piller för att normalisera cykeln. Någonting... men vill samtidigt inte ta något då östrogen går över i bröstmjölken.
Hungrig går jag hela tiden också... väldigt typiskt när hormonerna är ur spel. Jag blir sockersugen och nedstämd. Insulinet är ur balans och jag är lättretlig.  Inget är bra. Less less och åter less på att vara föräldraledig till 100% nu.

Nyss...ja här köpte jag en trisslott... hade den i byxfickan och tappade den på vägen hem.  Märkte det när jag kom hem och började storgråta... en trisslott!!
Maken undrar om inte jag tappat den i källarförrådet då jag tog upp mini. Mindes inte men jag satt där bara och kände mig eländig. Han erbjuder sig att gå och titta. Tar på sig sandaler och går. Efter 5 min börjar jag fundera på vart han tagit vägen.
Kikar ut genom gavelfönstret och ser något som ser ut som maken längst bort i gången... Efter en stund får jag ett mms...han har hittat trisslotten... nästan vid centrum! Centrum ligger 15 min bort i normaltakt. Älskade toker... tror inte ni att jag känner mig fånig just nu? Men gud vad han är underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar