söndag 5 april 2015

Kortvarig lycka

Han bajsar och kissar kl 8.10! Ammar honom och han somnar gott. Jag somnar strax därefter. Vid 10 hör jag maken..."nej stackare!" Två timmar behöll han maten.

Ringer sjukvårdsupplysningen då jag skulle återkoppla nu på morgonen. Magvirus trodde han... jo det har jag kommit fram till jag med tänkte jag. När man är trött så blir man lätt bitter... eller jag blir.
Men han var trevlig sköterskan så jag var inte otrevlig. Fick tipps att om jag vill amma honom istället för med spruta så ta och amma 1 min vänta 5-10min och amma 1 min igen ... öka sedan successivt efter 30-60min.
Iom att denna lillkille när han är.vrålhungrig ammar på ca 10-15 min så körde jag 30 sek. 

Han blev så arg... helt Slut är han men inte slö :) detta kunde hålla på 1-3d. Hoppas det är över till imorgon. Gärna ikväll. Eller snarare nu! Maken börjar jobba på nytt på tisdag. Så tacksam över all hans stöd och hjälp. Min klippa!

Lille D får idag en "padda"dag. Själv sitter jag med en sovande mini i knäna och tittar på en animeserie. Maken trots trötthet springer han runt och städar upp efter natten samt ordnar med lunch. Jag orkar inte mycket idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar