fredag 8 mars 2013

E-böcker

Jag älskar böcker. Har jobbat på bibliotek innan. Vill äga många böcker men allt är inte nödvändigt. Upptäckte att en bok som jag lånat på biblioteket fanns som e-bok. Värt att kika in! Det går numera att läsa e-böcker på både Android och iphone.

Boken som jag nu läser heter "att föda" skriven av Gudrun Abascal. En barnmorskas råd och erfarenheter inför, under och efter en förlossning.

Det som gladde mig med att den fanns som e-bok var att man slapp ha med sig ngt stort och klumpigt. Vanligen älskar jag att pilla på sidorna. Men boken kom dessvärre inte ut i pocket förrän igår och att köpa den känns onödigt då vi kanske inte får användning av den igen. Realisten klickar in och säger att vi kanske bara får ett barn och det! Är jag enormt tacksam över. Trodde ett tag att vi kanske aldrig skulle lyckas medan vi var unga.

Men iaf. Bra tips. Det som är bra med iaf Androids appen är att ljuset anpassas fint till läsnivå =) så har hitills inte fått ont i ögonen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar