fredag 22 mars 2013

Sten som föll =)

Sten som föll från axlarna imorse! Nu på måndag får jag ersättning från försäkringskassan. Inkomstdeklarationen kom och vi får bra tillbaka. Så ekonomin är löst iaf till slutet av juli. Tror inte det blir så illa resten heller =)
Kan nog spara en del i sommar iom att mamma och pappa ofta bjuder över på grillat. Äter inte lika mycket på sommaren och ja... brukar kännas lättare.
300kr/dag blir det och det känns helt ok. En klar försämring från vad man är van vid. Men der gör inget! Vi kommer att ha en underbar liten bebis som fyller vardagen med skoj!

Tror till och med att vi kanske kan ta en liten solsemester i augusti. Behöver det. Vi behöver få lägga årets press och förra årets stress bakom oss.

Jag är så trött idag. Kände mig gråtmild igår pga trötthet. Har så fruktansvärt ont i höften så att det stör nattsömnen. Inte blev höften bättre av att jag halkade igår och hamnade på alla fyra i snön. Blev så sur dessutom då medmänsklighet inte finns i allas vardag. En tjej uttrycker dessutom då hon går förbi: "kan inte vara lätt att vara gravid och halka sådär".
Men inte fick jag hjälp upp... inte ens ett hur mår du?
Vet inte om det är för att jag jobbar med människor... men ramlar ngn framför mig hur bråttom jag än har så stannar jag upp och försäkrar mig att personen mår bra. Men sådan är jag.

Satt en stund på Pilatesbollen och det blev lite behagligare. Maken har masserat också... men urg... trött på att vara grinig. Jag brukar kunna ha glimten i ögat. Nu orkar jag inte. Och det har jag hört av kollegor som oroat undrat hur man mår. Men men snart så kanske jag kan bli lite roligare igen! Bli lite som man var innan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar