tisdag 12 mars 2013

V.33 (32+0)

Var på Tul (tillväxtultraljud) igår. Ngt som erbjuda alla ivferare inom min kommun.
Han växer på bra låg igår på en vikt av ca 1861-1953g. Dock var det svårt att mäta. Plutten ville absolut inte visa sig på sin bästa sida. Han hade ju ändå precis lagt sig mysigt för att sova! Så nog förstår jag hnm alltid.
Moderkakan som tidigare låg högt i bakvägg, ligger numer högt i bak- och framvägg. Den har växt till sig och brett ut sig ordentligt.
Bra med fosterfatten och fin hjärtaktivitet =)

Sen efter var vi och åt vid globen. Blev tvingad av maken att köpa en gravtröja. Har en liknande i röd och nu blev det en grön. Ville helst inte men han envisades med att han var trött på mina polotröjor. Känns onödigt för mindre än 2 mån användningstid. Men men... plus att jag känner mig som en valross. Han envisas med att säga att jag ser vacker ut. Men äsch... inte lätt att känna sig fin då man är stor och klumpig.

Har eg. Inte köpt mycket mammakläder. Två byxor och två tröjor.

Fick syn på ett gosedjur idag i en nätbutik som jag absolut vill ha. Det som tar emot är att den kostar 400kr. Enormt dyrt för en liten sötsak. Men det är en iller och en bra gjord sådan. Tänk att ge den till vårt barn! Hrm... maken säger ju inte nej. Men det är dyrt! Kan ju köpa mycket annat för samma peng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar