tisdag 3 september 2013

Ministäddag

Var på bvc igår och lillkillen börjar bli tung. Börjar sikta på +1kurvan han når nu  över på medelviktkurvan. Fortfarande dalning i huvudkurvan men inget att oroa sig över då det växer i samma takt sen sist.
Längd går lite upp och ned...hehe

Men han är pigg utövrigt så ingen fara på taket.

Frågade om hans mage och hon visste inte vad hon skulle svara. Det enda jag fick var "ja ammande barn kan inte bli förstoppade". Men han har väl omognare tarmar än jag tänkt mig kanske?
Hörde av en vännina att de gav en hel burk med Katrinplommon till sin lilla då hon var 5mån pga magproblem. Aja... får se vad det leder...
Kan vara att tarmarna börjar mogna och att det i sin tur gör ont det med. Min lille skrutt!

Gällande mat så ansåg hon helt plötsligt att vi fick öka upp till ngr msk gröt om dagen när vi kände att det gick för hans mage!? Hon sade för ca 4v. Sen att man absolut inte skulle ge mer än ngr kryddmått. Blir inte klok på bvc!
Tänker fortsätta ge 2tsk gröt på efm. Han började med 1tsk och nu efter ca1, 5v har han fått 2. Om 2v. Tänkte jag öka till 1msk och låta det gå ytterligare 2 v innan jag kör med 2msk som är en smakportion. Klarar hans mage av det tidigare så kanske han får mer. Men känns som om denna plan kan kallas för långsam introduktion till gluten.
Han får lika mycket plommonpure för magen skull. Det verkar funka.

Idag har jag lyckats med att städa lite. Har inte dammsugit då plutten sovit i samma rum så det får väntas till maken kommit hem. Men känner mig stolt över att ha hunnit med lite iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar