torsdag 5 september 2013

Sömnstörda nätter, 5-mins metoden

Igår sov han fint. I förrigår och i natt sov han till 3. Skillnaden inatt var att han var vaken till 5 innan han somnade om! Maken tog hnm till vår säng där han somnade efter en liten stund, självfallet med bröstet i mun. Och nu ligger vi här. Jag klarvaken dock helt slut och han utsträckt över halva sängen.
Maken har gått till sin vfu helt mör.

Har fått tipps om 5-mins metoderna.  Men gud vad jag anser att de är hemska! Det är inte att sätta barnets behov i första hand. Hittade ett bra blogginlägg här som har illustrerat metoderna bra. Näe fy!
Känner mig redan hemsk över att jag inte kommer att uppfylla ett av min sons behov snart och det är att få ligga vid bröstet i tid och otid! Har vid 6 mån tänkt trappa ned och sluta helt vid 7-7, 5mån. Vill han ha så kommer han att få ersättning tills han kommit igång med mat ordentligt. Men dock ingen nattvälling, den skippar vi. Välling max en gång om dagen.
Men närheten kommer han fortfarande att få i tid och otid! Tänker inte vara som vissa föräldrar som sitter snett över kanten på vagnen och ger flaska. Nej! Kan jag så kommer han att ligga i min famn.

Igår hade jag fastigt ont i handen. Kunde knappt lyfta ngt. Har fortfarande ont men inte i samma utsträckning.  Så fick bita mig i läppen rejält varje gång jag skulle lyfta sonen. Usch hoppas handen blir bra snart. Kände mig smått hindrad. Vad har jag gjort?  Vet inte...vaknade bara upp så.

Ska nog passa på att gå och ta en macka nu när plutten sover gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar