lördag 21 september 2013

Sömnlös

Hrm lille D somnade djupt under idol. Hade missat droppar och hade ännu inte bytt blöja.  Medan jag går och gör mig i ordning så gör maken i ordning lillen. Här vaknar han till... helvete!
Aja bara att amma eller vanka till sömns. Inget funkade!  Han småslumrade och så fort vi lade ner hnm så vaknar han till.
Maken och jag kämpade i 2h men näe... aja tillslut lägger vi hnm mellan oss och då ligger lillskrutten och drar i oss, vänder och vrider på sig.
Kom då på att juste! Jag åt ju två små rutor choklad!  Min lille hade ont. Sätter hnm upp i knät och skuttar till lite. Mycket riktigt så fiser han enormt mycket.

Lägger mig på sidan och ammar. Vaknar upp i samma ställning kl 4 på natten. Ony i rygg och allt. Stel. Maken sover minst lika underligt och lillen ligger utsträckt som en sjöstjärna över resten av sängytan. Förflyttar hnm till sin egna säng. Trodde först att han skulle ta och vakna, men han somnade till tack och lov! Vänder lätt på maken så att han kan sträcka ut sig den sista timman innan jobb. Vaknar kl 6:20 och inser att maken försovit sig! Ingen av oss har hört väckarklockan.

Och trots denna sömnlösa natt för oss båda så ligger jag här klarvaken med huvudvärk och lyssnar på lillens lugna andetag. Skönt att ngn sover!

Kvällen igår bjöd på bullbak från makens sida... och god mat... han skämde bort mig en stund. Fick fotmassage... se på lite film. Han underhöll lillen medan jag bara låg i soffan och kände mig som en prinsessa. Synd bara att natten inte blev lika bra! Men men man kan inte få allt. Hoppas er helg startar bättre än min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar