fredag 27 september 2013

Miss!

I tisdags blev gullplutten 5 mån. Snart är vi där. 1 mån kvar så blir han halvåret! Levt i ett halvår? Han föddes ju igår...

Nu skönk graderna drastigt.  Blev enormt kallt bara från endera dagen till den andra. Fick gå och köpa en tunnare fleeceoverall till plutt. Var så kallt. Tur att cubus hade 25% off på alla babykläder. Eg. Har vi en men som är tjockare. Dock är den så stor just nu. Samt att jag var ute då jag insåg att han var på tok för lite klädd.

Idag har det varit svalt ute dock inte kallt. Så overallen var överflödig idag. Lär dock inte vara det i helg. Vi ska till tyresta by och gå deras 5km barnvagnsslinga.

Vagnen är iaf höstrustad. Fick tipps ifrån bvc att lägga tidningspapper eller annat under madrassen. Valde att klippa till två handdukar som jag ändå tänkt slänga. Det isolerar sjukt mycket.
Sen idag var vi och köpte en vagnanpassad lammskinnsmadrass. Den kostade 399:-. Inte farligt alls! Ville inte klippa lammfällen vi har. Den är för fin! Ska ha den till pulkan.

Köpte en hjälmmössa också. En vanlig mössa funkar tyvärr inte utan overall då den inte täcker kinderna.

Fällen, passar perfekt!  Fällen är inte svensk. Det ser man. Det är inte krussidullhåret som vi är vana vid. Men den värmer bra i kylan!


Två handdukar under madrassen. Det isolerar för vind.

2 kommentarer:

  1. Mysigt med fällen! Och superbra tips för mig som gått och undrat lite över hur man vinterrustar vagnen! Och tänk att du snart har en halvåring!!! Känns så fjärran för mig just nu men snart är man väl där... Tiden rusar :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som om man får starta om och helt plötsligt är man nybörjare igen pga vädret! Känner mig smått vilsen gällande kläder och allt nu. Men han verkar inte frysa och verkar ha det sjukt mysigt efter denna inredning :)

      Du är snart där... kändes långt i fjärran först. Men nu är man där snart! Förstår inte varför tiden bara flyger iväg?

      Radera