onsdag 16 april 2014

112-samtal

Kolik släng dig i väggen! Lille D har haft perioder av magont. Med mycket skrik och otröstliga kvällar.

Men detta var hemskaste hitills!  Han sov och började gråta hysteriskt. Tog upp hnm men han lugnade inte ned sig. Han slängde med kroppen och skrek. Efter 15 min skrikande ringde vi efter 112... vi hade själva misstänkt magknip och det var det sköterskan trodde. Hon sade att vi fick avvakta tills det gått en timma... ja 1h! Mitt hjärta höll på att brista. Jag har aldrig hört honom skrika så länge och med knappt någon ögonkontakt. Gråtit hystetiskt har han gjort, men då har vi kunnat bryta det efter en kort stund

Efter 30 minuters skrik så lugnade han sig. Vi tappade upp ett varmt bubbelbad och han blev världens gladaste igen. Satt och plaskade glatt och blötte ned både mig och maken. Satt där kall men lugnare. Min pojke mådde bättre.

Fasar lite för den kommande natten... hoppas han kan sova lungt resten utav natten. Stackars älsklingen!

3 kommentarer:

  1. Stackars liten :-(
    Rent spontant tycker jag det låter som nattskräck även om det inte verkar så vanligt i den åldern. Men det är bara en gissning, har inte så mycket kunskap bakom. Hoppas i alla fall att det inte upprepar sig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var min andra tanke och det är vanligt att de börjar drömma mardrömmar redan från 8 mån. Men i detta fall var det magen.
      Han vaknade till skrikandes 2 ggr till under natten. Men de gånger var det lättare att bryta.
      Andra gången somnade han om snabbt och till vår lättnad och samtidigt pina så lägger sig ungen med rumpan mot våra huvuden... :/ han lägger sig i grodställning och skrattar i sömnen samtidigt som han släpper sig! Skönt för stackarn men mindre mysig luft för oss! Hehe

      Tack för omtanken! Kram!!

      Radera
    2. Nattskräck är visst mer förekommande hos barn äldre än 2 år. Håller i ca 5-15 min och är inte förknippat med mardrömmar som jag trodde att det var. Barnet sover hela tiden under anfallet.

      Radera