torsdag 3 april 2014

Förskola!

Lille D blev vaccinerad mot tuberkulos igår. Gjorde så ont i mitt hjärta. Maken var med och höll i... efteråt fick jag en kram av bvc-ssk och en klapp på axeln med värmande ord från doktorn. Jag behövde tröstet mer än min plutt. Hade haft ångest hela morgonen och näe... usch... ryser bara av att tänka på det nu. Älsklingen då! Han var så duktig. De försäkrade mig om att det inte gjorde ont utan anl. att han skriker är för att maken var tvungen att stenhårt hålla fast hnm. Mitt älskade barn! Vad jag utsätter dig för =/


Vi har fått förskoleplats till augusti!!! :D På den förskola som vi önskat!

Underbart underbart underbart!! =) Det är så svårt med förskoleplatser i denna kommun. Man kan hamna var som. Det gjorde min dag verkligen...särskilt efter vaccinet på morgonen =/



Var på ikea igår. Var där kl 19. Trodde det skulle vara lite folk då, iom att det var vardagskväll. Näe! Alla tänkte visst lika. Så full rulle och stressad personal. Slutade med att vi fick två hyllor gratis. Hehe
Karln var så snurrig! Dock glömde vi en stol vi skulle ha, så får åka dit och handla den idag. Ska dit tidigt på morgonen långt innan lunch. Ska bara vila lite och sen ge oss iväg. Det är en barnstol så det blir inte att kånka mycket =) Sen under dessa veckor ska vi bygga ihop lite ikeamöbler till lillen. projekt att få rummet möblerat och klart har börjat! tänkte att han ska få bekanta sig med sitt rum först innan vi tar och flyttar in hnm till sitt rum.
Skötbordet åker ut. Vi ska städa bort lite skit från rummet bredvid och ställa det där tillsvidare. Det rummet behöver vi numer tömma och göra i ordning. Maken har lovat att han ska göra det under sommaren. Så att jag slipper tapetsera höggravid. Men rummet ska vara klart iaf innan min havandeskap! Har iom skatt och de pengar som är kvar som vi tänkt ha till insemination råd med en ny fin barnvagn. Har kikat närmare på kronans syskonvagn. Den är inte så yeay dessvärre. Den är för smal och mjuklift får inte plats i den =/ Så ska se om inte Emmaljungas viking är bättre? Ska bli spännande att om ngr veckor leta efter vagn igen...hehe... tycker det är roligt att klämma på vagn.

Tröttheten börjar kicka in. Känner att jag inte orkar lika mycket. Vilket jag ser som ett gott tecken. Det händer saker där inne =) Men slut är jag och somnar nästan pladask vid 20. Är inte helt utvilad på morgonen heller. Det är så tröttsamt när man har en liten 11 månaders som har hyss för sig hela tiden!



Längtar till vul. Vill verkligen se om det är ngn levande i magen. Vill verkligen skjuta fram tiden till de första sparkarna... så slipper jag fundera vidare på detta...

4 kommentarer:

  1. Varför har ni gett vaccin mot TBC? Någon speciell anledning? Fick ni betala det själva eller fick ni av BVC?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nojjig då bpde jag och maken jobbar inom vården. Fast det var ingen anledning. Inte heller att det fanns fler nya fall i sthlm området. Så fick dra fram att jag hade utländsk bakgrund och kom från ett högriskland som vi kanske skulle besöka (som vi nu inte ska).

      Jag är emot onödiga vacciner. Men den kändes trots sitt dålig skydd som ngt han borde ha iom makens och mitt jobb.

      Fick det gratis via bvc

      Radera
    2. Jag förstår. Jag jobbar också inom vården och mannen inom kriminalvården. De skulle fundera på om vi skulle få den eller inte, men troligen inte. Mannens läkarkollega hade rekommenderat honom att vaccinera H så jag tryckte på det. Vi får se om det fungerar. På mig tog inte första vaccinationen, så man vet ju att det inte är helt säkert.

      Radera
    3. Så dumt eg. Tycker att vi som har högriskjobb (maken på röntgen och jag på medicinakutvård) som ändå kan vara bärare i slutet av ett arbetspass borde få våra små vaccinerade... men icke...

      Det är ju inget roligt vaccin... och nog borde de väl förstå att man inte vaccinerar bara för att det är skoj? Skumt det där...

      hoppas ni får vaccinera! Verkar som vi är i liknande banor ;)

      Radera