torsdag 9 oktober 2014

Avslag

Tydligen var inte motivationen om att min son fick mer utveckling genom barngemenskap tillräckligt för att ge oss dispens. Vi skrev annat också, men iaf. Vi fick avslag på 1h mer om dagen på förskola.

Skitsamma!

Just nu sitter jag här med tårarna rinnandes längst kinderna och känner mig otroligt nedstämd.

Jag mår idag rätt dåligt. Ont  i kroppen och halsen. Behöver åka in till en polarn och pyretbutik för att hämta nya hällor då lille D slitit ut sina. På väg tillbaka är ungen kinkig. Bussen är full och han börjar gråta. Efter en stund hysteriskt. Jag kunde inte ta upp hnm då risken att både han och jag skulle ramla var stor. Han skriker ca 10 min, då hysteriskt. Jag försöker lugna och trösta så gott jag kan. Men det gick inte. Ungen var otröstbar.

Satt och inväntade på bästa hållplats för att kliva av där jag kunde ta en anslutande buss.

Vad händer... hör flera skrika "få tyst på din ubge, vad är du för en dålig mamma som inte kan trösta!?" "Ta upp ungen förfan, har du inga modersinstinkter alls??"

Kliver av bussen... tog en halvtimma att få lille D lugn. Kliver på nästa buss och ungen börjar gråta igen. Här fanns det utrymme att både ta upp och sitta tryggt. Lyckas få hnm att skratta enda fram till en hållplats innan vi ska kliva av. Då börjar ungen att gråta otröstligt. Hoppar av bussen och han blir tyst. Vi var hemma! Hela vägen från hållplatsen hem var han lugn och fin. Glad.

Nu springer han runt här hemma och busar som en tok...medan jag släpper ut tårarna.

Inte lätt att ha ont, höggravid och en ettåring som inte ville vara annat än hemma. Fyfan!! Tur att jag köpt hem middag. Så att jag slipper laga... jag orkar inte just nu :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar