torsdag 16 oktober 2014

Sjukstuga*2

39.9 graders feber och två utslagna idag. Han orkar inte mycket och ligger mest och gosar stackars plutten. Hoppas maken håller sig frisk!! Han är och jobbar, så dagen känns något lång :/

Insåg att alvedonsuppen är ju lite svag. Han har ju klivit över 10kg gränsen nu och är i behov av ngt starkare. Så den hjälper inte mycket. Tur att jag hade ipren hemma, ngt jag helst inte vill ge men som jag kände att det får han ta nu när jag inte hade starkare. Maken skulle köpa hem 125mg alvedon efter jobbet.

Min tappra skrutt har iaf ätit bra och när man är sjukis är det bra med vätska. Dock var vatten inte så poppis så är man sjuk då får man lite saft. Inget jag annars ger. Slank i 100ml vätska utan problem då. Han behöver det iom förkylningen som behöver bekämpas.

Nu har iprenen gjort sin verkan och han snarkar högt och mysigt. Dags för mig att äta lite lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar