måndag 27 oktober 2014

V. 36

Till min irritation står renoveringen av rummet helt still. Varför? Jo för att bilen är på verkstan och vi får inte ut de sista av skräpet :/ så förhoppningsvis  blir bilen klar under veckan så att vi kan göra oss av med det sista och sen gå och köpa material för att ordna till rummet. Hur svårt ska det vara? Lite spackling och målning.

I helgen fick vi gå och storhandla som förut. Med buss. Jag hade inget problem med det alls, klart? Jag bar inget. Men packade vagnen fint. Dock klagade maken en del för att bussarna inte matchade fullt ut. Folk är dryga på bussen osv osv. Ja, ja...skaffa körkort muttrade jag då fram. Det skulle han visst se till att göra. Det mest troliga är att jag hinner gå tillbaka till jobb innan dess. Lite elakt så sätt men han är inte den som sätter fart på sina projekt. Se bara på rummet? Det skulle ha tömts i dommar för att jag skulle slippa stå och renovera höggravid. Hrm värre denna gång än med lille D. V. 36 idag, då stod iaf hans tum redo!!
Eg. Har jag inte brottom så sätt, men jag vet att om vi knte har det klart så kommer det inte att bli det efter heller. För när ska vi ha den tiden?

Har köpt blöjor till mini. Stod och stirrade på dessa små och funderade starkt på om det var fabrikationsfel! De är ju så små!!! :D köpte 2:or, tror inte denna klump kommer att väga under 3 kilo. Men man vet aldrig? Har för övrigt börjat bli hungrig. Äter mycket kolhydrater. Har en del oregelbundna förverkar och mycket sammandragningar.
Snart dags?? Hoppas han håller sig till v. 38 iaf! Vill hinna gå på konserten först ;)

Förlåt för er som fortfarande orkar läsa. Det blir en del griniga inlägg. Men jag är det ganska ofta numera. Det har med smärtan att göra :/ igår kom jag nte ens upp från toan! Tur att maken var hemma, annars hade jag fått sitta en stund.

Juste... lilla barnstugan är klar. Fattas lite färg som de på förskolan köpt in. Sen så har vi bytt till vinteråkpåse. Den är då sydd av en tjej på facebook. Så himlans blåsigt och kallt numera så det var dags. Är det ännu kallare sen så får vi ta och lägga in fleecen som vi haft under hösten. Blir nog bra som sovmys?

Köpt en fleecemössa till lille D på stadium, de har sjukt fina saker där! Så skönt att kunna gå till lite andra affärer. De har även billiga bra ullstrumpor i srtl 22-24 uppåt som inte är så tjocka som sockor. Har köpt "sockerplast" som jag ska ha under. Måste bara se till att fixa i ordning dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar