torsdag 30 oktober 2014

Bvc +popfynd!

18 månaders kontrollen gjord. 80 lång och 11 kg väger vår skrutt. Huvudet frågade jag aldrig om, men det enda märkvärdigt var att fontanellen inte är sluten än. Så det är ett observandum till 2-års kontrollen. Sen talet, ja lille D pratar inte än. Eller han säger väl max 3-4 ord. Men inte mer än så resten är "peka och göra obegripliga ljud ifrån sig". Så vi skulle hålla det i observandum och säger han inte fler ord så skulle en logoped kopplas in efter 2-års ålder. Men än så länge var det inget att oroa sig över tyckte vår bvc-ssk. Barn utvecklas hackigt, de stannar upp med en färdighet för att utveckla en annan. Och ja, han är enormt duktig motorisk. Han har övat mycket på att lära sig att äta med sked och gaffel. Samt övat på att utveckla finmotoriken mycket. Så förhoppningsvis kommer talet igång nu snart. Vi kämpar på! Men förståelsen var set inge problem med. Han förstår mycket även en del spanska ord. Så det är skönt det :)

Sen fick han spruta... stackars liten. Det gjorde ont! Han pekade på plåstret.

Innan bvc gjorde jag ngt jag kommer att ångra imorgon. Var och shoppade! Jag klirrade hem en skaljacka och ett par skalbyxor i strl 92 för halva priset!! :D pop hade rea...jäklar vad folk det var där trots att jag var inne kl 10.05 och de öppnade 10!! Fick tag i de sista byxorna i butiken. Sen en underbar mönstrad jacka! Köpte lite yllevantar av tunnare variant att ha nu när det är lite kallare men inte fullt kallt för att ha vintervantar.

Efter det köpte jag ett fint litet plagg på lindex till en vänninas flicka som fyller 1 nu nästa vecka. Passade på när jag ändå var i farten :)

Sedan var jag och åt lunch med bror innan jag sprang iväg för att hinna med bvc-besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar